Leudon talven ja uusien tuotteiden ansiosta VILPEn myynti oli alkuvuonna historiallisen hyvä – koronan vaikutukset näkyvät vasta lähikuukausina

Tiedote 8.4.2020

Ilmanvaihtotuotteita ja erikoiskattotarvikkeita valmistavan VILPE Oy:n alkuvuoden myynti on sujunut vahvasti, sillä tammi-maaliskuun myynti oli 34 prosenttia parempi kuin edeltävänä vuonna. Yksi syy historian parhaalle alkuvuodelle oli leuto talvi, mikä on mahdollistanut tavanomaista pidemmän työskentelyn kattotyömailla.

Leudon talven lisäksi myyntiin vaikuttivat alkuvuoden tuotelanseeraukset, joiden myynti on lähtenyt hyvin käyntiin. Esimerkiksi VILPE Wive -korvausilmaventtiilin kysyntä on ollut arvoitua parempaa. FLOW-poistoputkien ja -huippuimureiden myyntikin on noussut 70 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

- Mielenkiintoinen yksityiskohta on Alipai-tuuletusputkien myynnin kasvu. Vaikka tuote on ollut pitkään markkinoilla, on sen myynti kasvanut sata prosenttia viime vuoteen verrattuna. Iso kiitos onnistuneesta alkuvuodesta kuuluu yhteistyökumppaneillemme, VILPE Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen sanoo.

COVID-19-epidemia ei ehtinyt vaikuttaa VILPEn tammi-maaliskuun myyntiin. Tilanteen kehittymistä seurataan tarkasti, sillä koronan vaikutukset suomalaiseen rakennusteollisuuteen selviävät lähikuukausina. Mikäli koronakriisi kestää pitkään, rakentaminen vähenee Suomessa.

- Toistaiseksi VILPEn tuotanto ja varasto toimivat normaalisti. Käytössä on kuitenkin lukuisia varotoimenpiteitä lähikontaktien välttämiseksi, ja hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota, Saikkonen toteaa.

VILPEllä haluttiin myös auttaa yrityksen toimitiloissa Mustasaaren Lintuvuoressa vuokralla olevaa seitsemää yritystä. Näiden vuokralaisten ei tarvitse maksaa huhti-toukokuun vuokria. Vuokranmaksu ei siis siirry esimerkiksi syksylle, vaan kahden kuukauden vuokra jää kokonaan pois. Aloite kahden kuukauden vuokrahelpotukseen tuli VILPEn johtoryhmästä.

- Varsinkin pienemmille yrityksille kahden kuukauden vuokran säästymisellä on suuri merkitys. Vuokrahelpotukset olivat yksi konkreettinen keino auttaa näinä poikkeuksellisina aikoina, Saikkonen kertoo.

VILPE osallistui myös Pizzalla piristystä -kampanjaan. Kampanja tuo pientä piristystä vähävaraisten perheiden korona-arkeen pizzalahjakorttien avulla. VILPE lahjoitti kampanjaan 200 kappaletta 15 euron lahjakortteja. Pizzat tulevat Kotipizza-yrittäjiltä, ja lahjakorttien jakelun hoitaa Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry.

Tuomas Saikkonen

tehdas