Historian paras alkuneljännes perustuu älyyn ja viennin kasvuun

SK Tuote on saavuttanut 42-vuotisen historiansa parhaan liikevaihdon vuoden 2017 ensimmäisen neljänneksen aikana. Liikevaihto oli 2 854 400 euroa ja kasvua verrattuna edellisvuoteen oli 41 %. Myynnin kasvu saavutettiin ilman hinnankorotuksia. Kasvu on ollut vahvaa sekä uutuustuotteissa että viennissä. Rakentamisen elpymisen lisäksi loppuvuoden tulokseen vaikuttavat positiivisesti vahvistunut tuotekehitys- ja myyntiorganisaatio sekä merkittävät tuotelanseeraukset.

Alkuvuoden aikana toteutetaan yksi suurimmista VILPE®-tuotelanseerauksista: ECo Ideal Wireless on langaton ECo-huippuimurin ohjauskokonaisuus, joka mahdollistaa automaattisen tarpeenmukaisen ilmanvaihdon haluttuun tilaan. Järjestelmän anturit mittaavat sisäilman suhteellista kosteutta sekä hiilidioksidin määrää ja lähettävät tietoa langattomasti ohjausyksikölle, joka säätää vesikatolle asennetun huippuimurin tehoa tarpeen mukaan. Koska ilmanvaihdon teho mukautuu kulloiseenkin tarpeeseen, Eco Ideal säästää energiaa ja asukkaan kukkaroa. Myös asennus- ja käyttöönottokustannukset ovat alhaiset. Lisätietoja järjestelmästä: VILPE.COM/ECO.

”ECo Ideal on yrityksellemme harppaus älykkään rakentamisen suuntaan. Markkinoilta on puuttunut kohtuuhintainen kokonaisratkaisu, jolla saadaan rakennettua ilmanvaihto vanhempaan taloon tai ulkorakennukseen. Tämä ratkaisu on hinnaltaan murto-osa nykyisten kattavien ilmanvaihtojärjestelmien hinnasta ja siten realistinen sijoitus myös rakennukseen, johon ei voida tai haluta rakentaa kaikenkattavaa systeemiä kanavistoineen ja laitteineen.”, SK Tuotteen myyntijohtaja Tuomas Saikkonen kertoo.

”Uutta ja uniikkia on myös se, että tarjoamme markkinoiden pisimmän takuuajan huippuimurille: kun LVI-asentaja rekisteröi huippuimurin, sen sähköosien 2 vuoden takuu pitenee 5 vuoteen. Näin siirrämme konkreettisia ongelmatilanteita pois kuluttajilta meidän yrityksemme ratkaistaviksi.”, Saikkonen toteaa.

SK Tuote Oy:n alkuperäinen kasvutavoite vuodelle 2017 oli 7 %. Odotuksia paremman ensimmäisen kvartaalin jälkeen on todennäköistä, että tavoite ylittyy. Kiihtyvä kasvu lisää ja aikaistaa loppuvuoden henkilöstö- ja laiteinvestointeja. SK Tuotteen uuden strategian mukaisesti lisäkasvua haetaan etenkin viennistä ja uusista innovaatioista. Keväällä yritys isännöi Suomessa historian ensimmäistä Kansainvälisen Kattoliiton (IFD) konferenssia. Lisäksi yritys on sitoutunut siirtymään pääkonttorissaan vuoden 2018 aikana uusiutuvan energian käyttöön.

Lisätiedot: Tuomas Saikkonen, Myyntijohtaja, SK Tuote Oy, tuomas.saikkonen@sktuote.fi, 020 123 3284
www.vilpe.com

Kuvat:
Vapaasti käytettäviä kuvia ladattavissa osoitteesta https://1drv.ms/f/s!AvkpbOsH7dxhgaJXmcqPdE0Jqkx8pw

SK Tuote Oy on Suomen johtava ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita sekä kiinnikkeitä kehittävä ja valmistava yritys. Sen tarkoituksena on tuoda parempaa sisäilmaa, energiatehokkuutta ja rakenteiden pitkäikäisyyttä kaikkiin tiloihin. Yrityksen palveluksessa on Suomessa noin 75 henkilöä ja ulkomailla noin 35 henkilöä. Toimipaikkoja on Suomen lisäksi Ruotsissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä ja Ukrainassa. Vientimaita on noin 30. SK Tuotteen pääkonttori ja tuotanto sijaitsevat Vaasan seudulla. Lisätietoja SK Tuote Oy:stä www.vilpe.com.