Uusi VILPE® Uniroof -kattoluukku helpottaa kattourakointia

Vaasalainen kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava SK Tuote Oy on tuonut markkinoille uuden innovatiivisen VILPE® Uniroof -kattoluukkuratkaisun. VILPE® Uniroof -kattoluukku on markkinoiden ensimmäinen yleiskattoluukku, joka sopii kaikille tavallisille tiili- ja peltikatoille. VILPE® Uniroof valmistetaan polypropeenista käyttäen muista markkinoilla olevista ratkaisuista poiketen ruiskupuristustekniikkaa, mikä tekee tuotteesta kauttaaltaan tasalaatuisen ja kestävän.

VILPE® Uniroof on hyväksytty palo- ja huoltoluukku. Se on muotoiltu yhdessä teollisten muotoilijoiden kanssa ja saatavissa kaikissa kateaineiden perusväreissä. Kattoluukun mitat ovat 899 x 1180 mm ja itse kulkuaukon koko on 600 x 600 mm.

Uutuustuote vähentää jälleenmyyjien ja urakoitsijoiden tarvetta varastoida nimikkeitä, sillä samaa ratkaisua voidaan käyttää kateaineesta ja –kuviosta riippumatta. SK Tuote Oy:n toimitusjohtaja Eero Saikkonen, joka on vastannut tuotteen kehityksestä, toteaa, että VILPE® Uniroof –kattoluukku noudattaa yrityksen tavoitetta tuottaa laadukkaita, helppoja ja kustannustehokkaita ratkaisuja yritysasiakkaille sekä loppukäyttäjille. Markkinoiden nykyiset ratkaisut ovat vaatineet oman pohjalevynsä joka katteelle. Kun huomioon otetaan vielä värivaihtoehdot, vaadittu valikoima on kasvanut lähes kestämättömäksi.

SK Tuote tuo VILPE® Uniroof –kattoluukun mukana markkinoille myös uuden aluskatteen tiivistysratkaisun, joka varmistaa nykyisten hengittävien aluskatteiden asianmukaisen liittämisen kateaineeseen. Saikkonen nostaa aluskatteen tiivisteen erittäin tärkeäksi osaksi uutuustuotetta. Uuden ratkaisun myötä aluskate voidaan tiivistää helposti itse katteeseen. Tämä varmistaa sen, että aluskatteen päältä tai kateaineen ja aluskatteen välistä ei pääse tuulisissa olosuhteissa satamaan vettä tai lunta eristeiden päälle. ”Uskon vahvasti, että tästä tulee tulevaisuuden rakentamistapa, joka vaaditaan kaikessa rakentamisessa.”, Saikkonen toteaa.

Toimitukset ovat käynnistyneet ja VILPE® Uniroof on jo monen kateainevalmistajan, tukkurin sekä jälleenmyyjän valikoimassa. Myyntijohtaja Jonas Lindeman kertoo, että VILPE® Uniroof on saanut erittäin hyvän vastaanoton asiakkaiden keskuudessa. Ruiskupuristus valmistusmenetelmänä tarkoittaa sitä, että materiaalin lujuus on koko tuotteessa tasainen, mikä takaa hyvän kestävyyden myös taitekohdissa. ”Myönnämme tuotteillemme 20 vuoden teknisen takuun ja 10 vuoden väritakuun. Tämä velvoittaa meitä varmistamaan, että ratkaisumme ovat kaikilta osiltaan toimivia ja laadukkaita.”, Lindeman kertoo.

VILPE® Uniroof –kattoluukkuun voi tutustua FinnBuild-messuilla SK Tuotteen osastolla 6c57. Messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 1. – 3.10.2014.

SK Tuote Oy on Suomen johtava kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yrityksen palveluksessa on noin 80 henkilöä Suomessa ja 30 ulkomailla. Toimintaa on Suomen lisäksi Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa, Ruotsissa ja Alankomaissa. Vientimaita on noin 30. SK Tuotteen pääkonttori ja tuotanto sijaitsevat Lintuvuoren teollisuusalueella Mustasaaressa, Vaasan kupeessa.

LEHDISTÖTIEDOTE 29.8.2014

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Eero Saikkonen, puh. 020 123 3201, eero.saikkonen@sktuote.fi
Myyntijohtaja Jonas Lindeman, puh. 020 123 3288, jonas.lindeman@sktuote.fi

LIITE: VILPE® Uniroof –esite (pdf)