Uusi aluskatteen 2K-tiiviste mukana VILPE®-läpivienneissä

Vaasalaisen SK Tuote Oy:n kehittämä uusi kaksikomponenttinen kattoläpivientien VILPE®-aluskateratkaisu uudistaa täysin aluskatteen tiivistyksen putkiläpivientien kohdalta. Uusi 2K-malli estää veden ja lumen pääsyn putkiläpivientien ja aluskatteen tiivisteen välistä eristeisiin. Yleisimpiin läpivientipakkauksiin sisällytettävä 2K-ratkaisu on yksi SK Tuotteen 40-vuotisjuhlavuonna lanseerattavista VILPE®-innovaatioista.

25 vuotta sitten SK Tuote Oy toi markkinoille kehittämänsä aluskaterenkaan, joka mullisti silloisen aluskaterakentamisen. Aluskaterengas nosti aluskatteen kiinni ruoteisiin estäen kosteuden ja kondenssiveden pääsyä katon eristyksiin kovalla tuulella sekä lumi- ja vesisateella, jolloin kateaineiden saumoista pääsee helposti vettä ja lunta aluskatteen päälle. Lumi ja vesi voivat valua kattoläpivientien alle asennettujen aluskaterenkaiden kohdalta aina eristeisiin asti, jos ei ole käytetty aluskatteen tiivistettä, joka on tiivistetty kiinni läpivientielementtiin. Tähän tarpeeseen SK Tuote Oy tuo nyt markkinoille aivan uudenlaisen aluskatteen 2K-tiivisteen, joka poistaa lopullisesti edellä kuvatun ongelman.

Uusi patentoitu aluskatteen kaksikomponenttinen (2K) tiiviste varmistaa sen, että aluskatteen liitos kattoläpivientiin on täysin vedenpitävä. Uuden aluskatteen 2K-tiivisteen myötä VILPE® julkaisee kokonaisen läpivientien 2K-tuotesarjan. Sarja koostuu tutuista ja toimivista VILPE®-läpivienneistä, jotka on täydennetty täysin pitävällä uuden sukupolven tiivistysratkaisulla.

Uuden aluskatteen tiivisteen kehittänyt SK Tuote Oy:n toimitusjohtaja Eero Saikkonen toteaa, että asiakkaat ovat kyselleet sataprosenttisen tiiviin ratkaisun perään. Saikkosen mukaan SK Tuotteelle on kehitystyössä ollut tärkeää varmistaa, että vanha toimiva malli korvataan merkittävästi kehittyneemmällä tuotteella. Asennuksen helppous, täydellinen tiiveys ja pitkä toimintaikä on nyt yhdistetty nykyaikaiseen ratkaisuun.

SK Tuote Oy:n myyntijohtaja Jonas Lindeman kertoo, että uusi aluskatteen 2K-tiiviste on saanut paljon hyvää palautetta testiasennuksissa. ”Pidämme ainakin vielä tämän vuoden perinteisen ratkaisun valikoimassamme uuden rinnalla. Tavoite kuitenkin on, että tämä uusi ja täysin tiivis malli on vastaisuudessa ainoa aluskateratkaisu valikoimassamme.” Uuden ajan 2K-tiiviste on saatavilla vain VILPE®-läpivientien mukana VILPE®-jälleenmyyjiltä.

40-vuotisjuhlavuottaan viettävä SK Tuote Oy on Suomen johtava kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yrityksen palveluksessa on Suomessa noin 80 henkilöä ja ulkomailla noin 30 henkilöä. Toimintaa on Suomen lisäksi Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa, Ruotsissa ja Alankomaissa. Vientimaita on noin 30. SK Tuotteen pääkonttori ja tuotanto sijaitsevat Lintuvuoren teollisuusalueella Mustasaaressa, Vaasan kupeessa. Lisätietoja SK Tuote Oy:stä ja VILPE®-tuotteista www.vilpe.com.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Eero Saikkonen, puh. 020 123 3201, eero.saikkonen@sktuote.fi
Myyntijohtaja Jonas Lindeman, puh. 020 123 3288, jonas.lindeman@sktuote.fi

Kuvat: Vapaasti käytettäviä kuvia ladattavissa osoitteesta http://1drv.ms/1cxdmhf

Liite:
VILPE® Läpivientien 2K-tuotesarja –esite (pdf)