Schiedelin ja VILPE®:n taidonnäyte 2015:

Uusi Vesikaton läpivienti harkkopiipulle

Uusi vesikaton läpivienti harkkopiipuille on alansa johtavien brändien Schiedelin ja VILPE®:n taidonnäyte suomalaisten kattojen hyväksi. Schiedel Savuhormistot Oy on Suomen johtava valmispiippuyritys ja SK Tuotteen VILPE® on vesikatolle asennettavien läpivientien ja päätelaitteiden markkinajohtaja. Uudessa Vesikaton läpiviennissä harkkopiipulle yhdistyvät alansa johtavien tavaramerkkien ylivoimatekijät: huippulaatu, asennettavuus ja tyyli. Uuden muotoilun ansiosta piipun läpiviennin ilme on yhtenäinen muiden vesikatteen VILPE® -läpivientien kanssa ja läpivienti sulautuu täysin katteeseen.

Uusi Vesikatteen läpivienti harkkopiipulle on tarkoitettu yksiaukkoisten neliskulmaisten harkkopiippujen läpivientiin vesikaton läpi. Tuote soveltuu piipuille, joiden ulkomitat ovat vähintään 320 x 320 mm ja enintään 370 x 370 mm. Piipun korkeus katteen pinnasta on 1135 - 1750 mm. Sama läpivienti soveltuu kaikille katoille, onpa materiaalina huopa, rivi- tai muotopelti tai tiili ja kattokaltevuus jyrkkä tai loivempi.

Yksi ja sama läpivientiratkaisu käy kaikille katteille, mikä tekee varastoitavuudesta optimaalisen ja myynnistä selkeää. Monipuolinen, VILPE® -tuotteista tuttu värivalikoima, helposti säädettävä koko ja tuotteen innovoijien pitkä kokemus tuotekehityksestä takaavat sen, että Vesikaton läpivienti harkkopiipulle on varma ja toimiva ratkaisu kaikille katoille.

Asentajille uutuus on optimaalinen ratkaisu, sillä se on VILPE® -tuotteiden tapaan helppoa ja nopeaa asentaa ja asennustapa on tuttu pyöreille teräspiipuille tarkoitetuista VILPE® Piippu-läpivienneistä. Kaikki tarvittavat materiaalit tiivistysmassaa lukuun ottamatta sisältyvät tuotepakkaukseen.

"Meille on tärkeätä että voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman kattavan kokonaisuuden. Uusi harkkopiipun läpivienti mahdollistaa tarjota asiakkaillemme valmiin, helposti asennettavan ja turvallisen ratkaisun. Siinä missä Schiedelin valmispiiput tarjoavat laadukkaan, helpostiasennettavan ja turvallisen savupiipun, VILPE läpivientituotteet edustavat samoja perusarvoja. Ratkaisu on lisäksi tiivis sekä helppo asentaa ja käsitellä. Suurena plussana ovat värivaihtoehdot ja muiden vesikaton läpivientien kanssa yhtenevä ilme.”, toimitusjohtaja Anssi Kontinen Schiedel Savuhormistot Oy:stä summaa uutuustuotteen etuja.

”Vesikaton läpivienti harkkopiipulle on yrityksellemme historiallinen tuote, sillä sen ruiskuvaluun hankitut muotit ovat yrityksemme historian suurimmat. Muotit painavat yhteensä yli 20 tonnia. Tuote on myös luonnollinen jatkumo muutama vuosi sitten lanseeraamillemme pyöreiden teräspiippujen VILPE®-läpivienneille, joista kokemukset ovat erittäin hyviä ja joiden tekniikka on sama.” SK Tuote Oy:n toimitusjohtaja Eero Saikkonen kertoo.

Tuotekokonaisuus sisältää läpivientikappaleen ja kauluksen, jotka on valmistettu polypropeenimuovista, sekä harjalle ulotettavan jatkopeltisarjan ja piipun koteloivan ympäryspeltisarjan. Tuote toimitetaan kahdessa paketissa, joista toinen sisältää läpivientikappaleen ja toinen ympäryspeltisarjan. Rivi- ja muotopeltikatteelle sekä tiilikatteelle asennettaessa pakettiin sisältyvät kaikki osat, kun taas huopakatteelle tarkoitettuun pakettiin ei tarvita pellityssarjaa. Tuotteen yhteydessä käytettävän piipunhatun toimittaa Schiedel Savuhormistot. Kaikki asennustarvikkeet sisältyvät pakkauksiin.

Schiedel-konserni kuuluu Monier-konserniin, joka on maailman johtava katemateriaalien ja -järjestelmien sekä savupiippujen toimittaja. Konsernin piippuliiketoiminnot on keskitetty kansainvälisesti Schiedel-tuotemerkin alle paikallisiin yhtiöihin. Tänä vuonna 10 vuotta toimineen, Suomen johtavan valmispiippuyrityksen Schiedel Savuhormistot Oy:n markkinaosuus elementtihormeista on noin 2/3.

SK Tuote Oy on Suomen johtava kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yrityksen palveluksessa on noin 80 henkilöä Suomessa ja 30 ulkomailla. Toimintaa on Suomen lisäksi Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa, Ruotsissa ja Alankomaissa. Vientimaita on noin kolmekymmentä. SK Tuotteen pääkonttori ja tuotanto sijaitsevat Lintuvuoren teollisuusalueella Mustasaaressa, Vaasan kupeessa.

Lisätietoja: Schiedel Savuhormistot Oy, asiakaspalvelu puh. 0201 55 26 00, asiakaspalvelu@schiedel.fi, www.schiedel.fi

SK Tuote Oy, myynti ja tekninen tuki puh. 020 123 3233, myynti@sktuote.fi, www.vilpe.com

Kuvat: Kuvat ovat vapaasti käytettävissä kuvapankissa osoitteessa http://1drv.ms/1NwmBLr