VILPE® Classic Vino 2K entistäkin jyrkemmille katoille

Suomalaisten kattojen luottokumppani VILPE® on tuonut markkinoille uuden vesikaton läpiviennin jopa 57-asteisille katoille. Uusi VILPE® Classic Vino 2K on perinteisen VILPE® Classic -läpiviennin paranneltu versio. Edeltäjänsä tavoin se soveltuu rivipellille ja jälkiasennettuna huovalle, mutta on muotoilunsa ansiosta huomattavasti helpompi asentaa. Läpivienti asennetaan käyttäen parina uutta VILPE® Aluskatteen 2K-tiivistettä, mikä varmistaa täydellisen vedenpitävyyden ja kestävyyden.

Perinteisen VILPE® Classic -läpiviennin tapaan uuden Classic Vino 2K:n käyttökohteita ovat pientalojen sileäprofiiliset konesaumatut ja rivipeltikatteet sekä jälkiasennettuna myös huopakatteet. Classic Vino 2K -läpiviennin kypäräosa on suunniteltu jyrkempään kulmaan, mikä mahdollistaa asentamisen edeltäjää jyrkempiin kattokaltevuuksiin aina 57 asteeseen saakka. Perinteisen Classicin laippa on pyöreälinjainen. Uutuus Classic Vino 2K on muotokieleltään suorakulmaisempi ja modernimpi, minkä ansiosta se sopii entistäkin paremmin Suomessa yleisille rivipeltikatteille.

VILPE® Classic Vino 2K -läpiviennin pakkaukseen kuuluu 2015 lanseerattu patentoitu Aluskatteen 2K-tiiviste. Se on aluskatteen tiivistykseen tarkoitettu kaksikomponenttinen ratkaisu. Vesikaton läpiviennin asennuksessa on oleellista varmistaa, että vesikaton ja aluskatteen puhkaiseva rakenne on täysin vedenpitävä eikä päästä sadetta eikä kosteutta vesikaton alle rakenteisiin ja eristeisiin. Uuden aluskatteen 2K-tiivisteen alaosana on ruoteisiin kiinnitettävä rengas, joka jatkuu saumattomana kumikauluksena aina kattoläpiviennin yläreunaan saakka. Saumaton kokonaisuus on täysin aukoton ratkaisu rakenteiden ja eristeiden säilyttämiseksi kuivina.

”Uuden läpiviennin suunnittelussa lähtökohtana oli asennettavuuden parantaminen. Uutuutta lähdettiin kehittelemään kaikkien tunteman ja hyväksi havaitun Classic-läpivientimme pohjalta. Perinteisen Classicin yläreunassa oleva vesiura jätettiin pois ja läpiviennin väljyyttä kasvatettiin hieman. Tuloksena niin läpiviennin kuin päälle tulevan huippuimurin tai ilmanvaihtoputken asentaminen on helpompaa. Myös läpiviennin kypäräosan kallistusta muutettiin, minkä ansiosta VILPE® Classic Vino 2K soveltuu jopa 57 asteen kattokaltevuudelle.” SK Tuote Oy:n toimitusjohtaja ja tuoteinnovaattori Eero Saikkonen toteaa.

SK Tuote Oy:n myyntijohtaja Jonas Lindeman kertoo, että uusi VILPE® Classic Vino 2K -läpivienti on saanut kentältä erinomaisen vastaanoton ja kiitosta on tullut myös nykyaikaisesta muotoilusta. ”Muotoilu on viime vuosina noussut yhä tärkeämmäksi osaksi meidän suunnitteluamme. On tärkeää, että myös läpiviennit ja poistoputket sopivat katon ilmeeseen. Classic Vino 2K:n muotoilussa on otettu huomioon se, että tuote asennetaan yleensä rivipelti- tai konesaumakatolle, ja näin ollen hieman neliskulmaisempi muotoilu istuu siihen hyvin.”

SK Tuote Oy on Suomen, Venäjän ja Baltian johtava kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yrityksen palveluksessa on Suomessa noin 80 henkilöä ja ulkomailla noin 30 henkilöä. Toimipisteitä on Suomen lisäksi Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa ja Ruotsissa. Vientimaita on noin 30. SK Tuotteen päätoimipaikka ja tuotanto sijaitsevat Lintuvuoren teollisuusalueella Mustasaaressa, Vaasan kupeessa. Lisätietoja www.vilpe.com.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Eero Saikkonen, puh. 020 123 3201, eero.saikkonen@sktuote.fi
Myyntijohtaja Jonas Lindeman, puh. 020 123 3288, jonas.lindeman@sktuote.fi

Kuvat: Vapaasti käytettäviä kuvia ladattavissa osoitteessa https://onedrive.live.com/redir?resid=61DCED07EB6C29F9!16581&authkey=!AAc4gG5Zc1Ib9pU&ithint=folder%2cjpg

Esite: VILPE®Classic Vino 2K –läpivienti (pdf)