Tuloputki täydentää VILPE®-perheen

Suomalaisten kattojen luottokumppani SK Tuote on tuonut markkinoille kiinteistöjen ilmanvaihtoon tarkoitetun uuden tuloilmaputken. VILPE® Intake on markkinoiden  ensimmäinen muovinen tuloilmaputki ja se on yhteensopiva kaikkien VILPE®-läpivientien kanssa. Intake-tuloputkea käyttäen voidaan ottaa korvausilma katon kautta kohteissa, joissa ei voida tai haluta tehdä ilmanottoa seinän läpi. Uutuus sopii niin rakenteilla oleviin kuin remontoitaviin pien- ja rivitaloihin sekä teollisuuskohteisiin.

Tuloilman ottaminen katon kautta tuo monta etua perinteisiin seinäratkaisuihin verrattuna: ”Monissa rakennuksissa, kuten rivitaloissa ja teollisuusrakennuksissa ilmanvaihtokone sijaitsee keskellä rakennusta, joten tuloilman ottaminen seinän läpi edellyttäisi pitkän kanaviston rakentamista. Intake-tuloputki on mahdollista asentaa katolle ilmanvaihtokojeen yläpuolelle eikä pitkän kanaviston rakentaminen ole siten tarpeen. Lisäksi Intake-tuloputken avulla tuloilma voidaan hakea katon  kautta paikasta, jossa on mahdollisimman vähän ulkopuolelta tulevaa saastekuormaa.”, tuoteinsinööri Veli-Pekka Lahti SK Tuotteelta sanoo.

Tuotekehityksessä lähtökohtana on ollut saavuttaa mahdollisimman pieni painehäviö ja äänetön rakenne, mutta tarjota samalla kuitenkin edullinen ja laadukas tuloilmaratkaisu. Myös muotoiluun on panostettu, ja tuloksena on muiden VILPE®-tuotteiden kanssa samannäköinen ja yhteensopiva  uutuustuote. ”Tuloilmaratkaisun kehittäminen ei ole ollut aivan helppoa, koska tuotteen on oltava luonnollisesti ehdottoman vesitiivis, mutta samalla suoritusarvoista ei ole haluttu tinkiä.”, SK Tuote Oy:n toimitusjohtaja Eero Saikkonen toteaa.

VILPE® Intake on tarkoitettu Ø 160 mm ilmanvaihtokanavaan. Putken korkeus kattopinnasta on noin 700 mm. Asennustapa on täysin sama kuin esimerkiksi VILPE® ilmanvaihdon poistoputken. Intake asennetaan katolle käyttäen katteen mukaista VILPE®-läpivientiä, jonka valinnassa auttaa VILPE®-läpivientivalitsin osoitteessa http://www.vilpe.com/lapivientivalitsin/valitsin.html. Vakiovärejä on seitsemän: musta, harmaa, vaaleanharmaa, ruskea, vihreä, punainen ja tiilenpunainen.

SK Tuote myöntää kaikille VILPE®-tuotteille 20 vuoden teknisen takuun ja 10 vuoden väritakuun sekä huippuimurien moottoreille ja muille sähköosille 2 vuoden takuun. Rekisteröimällä huippuimurin VILPE-mobiilisovelluksessa asentaja voi saada huippuimurien moottoreille ja muille sähköosille pidennetyn 5 vuoden takuun.

SK Tuote Oyon Suomen, Venäjän ja Baltian johtava kiinnitys-, ilmanvaihto- ja erikoiskattotarvikkeita kehittävä ja valmistava yritys. Yrityksen palveluksessa on Suomessa noin 80 henkilöä ja ulkomailla noin 30 henkilöä. SK Tuotteen päätoimipaikka ja tuotanto sijaitsevat Lintuvuoren teollisuusalueella Mustasaaressa, Vaasan kupeessa, ja sivutoimipiste on Espoossa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa ja Ruotsissa. Vientimaita on noin 30.  Lisätietoja www.vilpe.com.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Eero Saikkonen, puh. 020 123 3201, eero.saikkonen@sktuote.fi
Myyntijohtaja Jonas Lindeman, puh. 020 123 3288, jonas.lindeman@sktuote.fi

Kuvat:
Vapaasti käytettäviä kuvia ladattavissa osoitteessa

Esite:
VILPE® Intake –tuloputki (pdf)