VILPE® Silent Kitchen on resepti meluttomaan ruuanlaittoon

VILPE® Silent Kitchen on tehokas ja meluton ratkaisu keittiön ilmanvaihtoon. Erillinen, liesikuvusta ja huippuimurista koostuva järjestelmä johtaa ruuanlaitossa syntyvät tuoksut ja höyryt suoraan ulos eivätkä moottorin käyntiäänet häiritse asumismukavuutta.

VILPE® Silent Kitchen –ratkaisussa keittiön ilmanvaihtoa ja viihtyisyyttä on ajateltu kokonaisvaltaisesti. Järjestelmä käsittää moottoroimattoman liesikuvun ja katolle sijoitettavan huippuimurin, jonka moottori korvaa perinteisen liesituulettimen toiminnot. Kiinteistön muusta ilmanvaihtojärjestelmästä erillään oleva ratkaisu mahdollistaa tehokkaan ilmanpoiston ja eliminoi moottoroituihin liesituulettimiin liittyvän meluongelman.

Kestävyyttä ja tyyliä

VILPE®Silent Kitchen -järjestelmää on toimitettu VILPE®-tuotemerkillä jo vuosien ajan eri puolille Eurooppaa ja siitä on saatu erittäin positiivista palautetta. Järjestelmän sydämenä on SK Tuotteen kehittämä VILPE®-huippuimuri, jonka materiaalina on korkealaatuinen, säätä ja mekaanista rasitusta kestävä polypropyleeni. Huippuimureita ja niiden asennuksessa käytettäviä läpivientejä valmistetaan kuudessa yleisimmässä kattovärissä, mikä mahdollistaa esteettisesti miellyttävän lopputuloksen katemateriaalista riippumatta. VILPE®-huippuimuri on yhdistettävissä sekä seinä-, saareke- että kaappiasennettaviin liesikupuihin. SK Tuotteen yhteistyökumppanina liesikupujen osalta on Savo® Design & Technic, joka on alan johtavia toimittajia Euroopassa. Yhtiön tuotteissa on panostettu sekä tekniikkaan että muotoiluun ja valikoimista löytyy vaihtoehtoja kaiken tyylisiin keittiöihin.

Helppo asentaa

VILPE®Silent Kitchen –järjestelmä mitoitetaan kulloisenkin kohteen mukaan. Huippuimurin valinnassa keskeisiä tekijöitä ovat mm. lieden koko, liesikuvun korkeus sekä ilmanvaihtokanavien pituus ja halkaisija. Järjestelmän asennus on helppoa, mutta turvallisuus- ja takuusyistä siihen liittyvät sähkö- ja kattotyöt tulee teettää ammattilaisilla. Koska järjestelmä perustuu suoraan kohdepoistoon, sille on asennettava oma erillinen poistoputkensa jo rakennusvaiheessa. Uudisrakennusten lisäksi järjestelmä soveltuu myös kunnostuskohteisiin, joissa on tai joihin voidaan lisätä erillinen kohdepoisto. Tällöin moottoroimaton liesikupu kannattaa valita siten, että se on yhteensopiva VILPE®-huippuimurin kanssa. Järjestelmä voidaan rakentaa myös korvaamalla vanhan liesituulettimen moottori VILPE®–huippuimurilla.

Sisältölähteet: VILPE® Insight - SK Tuote Oy:n asiakaslehti 2014.